مادّه – جسم صفحه شخصی سمانه پاکدل سمانه پاکدل

مادّه – جسم: صفحه شخصی سمانه پاکدل سمانه پاکدل آرایشگاه سرگرمی تبلیغ سرگرمی چه خبر از کجا ؟ در حاشیه

  • خرید کتاب از گوگل
  • چاپ کتاب PDF
  • خرید کتاب از آمازون
  • خرید کتاب زبان اصلی
  • دانلود کتاب خارجی
  • دانلود کتاب لاتین
  • توجه: در صورتی که فایل دارای ایراد است یا حقوق نویسنده رعایت نشده با ما تماس بگیرید

    گت بلاگز اخبار اجتماعی پایتخت کشور عزیزمان ایران در تله گودهای رها شده است , فقط گود برج میلاد نیست

    صدور پیش پروانه یا دستورموقت جهت طرح‌های ساختمانی ممنوع هست، براین اساس هیچ شهرداری منطقه‌ای نمی‌تواند پیش پروانه صادر کند، چراکه صدور پیش پروانه در سال‌های اخی

    پایتخت کشور عزیزمان ایران در تله گودهای رها شده است , فقط گود برج میلاد نیست

    فقط گود برج میلاد نیست؛ پایتخت کشور عزیزمان ایران در تله گودهای رها شده

    عبارات مهم : ایران

    صدور پیش پروانه یا دستورموقت جهت طرح های ساختمانی ممنوع هست، براین اساس هیچ شهرداری منطقه ای نمی تواند پیش پروانه صادر کند، چراکه صدور پیش پروانه در سال های اخیر پیش از طی مراحل قانونی از سوی شهرداری تهران، موجب شده است تا پایتخت، امروز با حجم انبوهی از گودهای پر خطر و در معرض خطر روبه رو باشد.

    روزنامه کشور عزیزمان ایران نوشت:آن طور که کارشناسان می گویند هم اکنون حدود 150 گود پرخطر در پایتخت کشور عزیزمان ایران وجود دارد که مالک بدون طی فرآیندهای قانونی و کارشناسی، تنها با پرداخت هزینه ای که جهت شهرداری درآمدزاست، دستور موقت گرفته و کار گودبرداری را شروع کرده هست، ولی با وجود گذشت زمانی طولانی، هنوز هم طرح در مرحله گودبرداری واقع شده است است و کاری جلو نرفته است! این درحالی است که هم اکنون عمر مقاوم سازی جداره دیواره بسیاری از گودها یا نیلینگ ( شیوه ای جهت پایداری خاک) آنها، به آخر رسیده و باید هرچه سریع تر فرآیند ساخت انجام شده است یا گود پر شود. «برج میلاد» نمونه ای از این ادعاست که هشدارها جهت ساختمان های اطراف آن به صدا درآمده است.

    پایتخت کشور عزیزمان ایران در تله گودهای رها شده است , فقط گود برج میلاد نیست

    ماده ۵۵ بند ۱۴، قانون شهرداری ها می گوید که اگر بنا یا سازه ای، ایمنی شهر را به خطر بیندازد، شهرداری رأساً می تواند وارد شده است و گود را ایمن سازی کرده و سپس هزینه را از مالک دریافت کند، ولی این اتفاق تاکنون نیفتاده است.محمد سالاری، منتخب شورای پنجم و عضو فعلی شورای شهر راجع به گودهای پرخطر پایتخت کشور عزیزمان ایران به «ایران» می گوید: مسأله گودهای پر خطر در 6-5 سال گذشته، یکی از چالش های اساسی شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران بود که خوشبختانه پیگیری های شورا با همکاری شرکت نظام مهندسی در دوره چهارم، موجب شد تعداد این گودها بسیار کم کردن یابد.

    در واقع رویکرد درآمد محور شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران نسبت به طرح های ساختمانی در سال های گذشته، موجب شده است بود اشخاص حقیقی و حقوقی به محض مراجعه جهت درخواست پروانه ساختمانی، با جواب مثبت شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران روبه رو شوند.

    صدور پیش پروانه یا دستورموقت جهت طرح‌های ساختمانی ممنوع هست، براین اساس هیچ شهرداری منطقه‌ای نمی‌تواند پیش پروانه صادر کند، چراکه صدور پیش پروانه در سال‌های اخی

    شهرداری جهت اینکه بتواند سریعتر به جذب سرمایه رسیده و از این ناحیه کسب درآمد کند، بدون طی فرآیند قانونی صدور پروانه، اقدام به ارائه پیش پروانه یا دستور موقت می کرد که با پیگیری های شورا، هم اکنون صدور پیش پروانه یا دستورموقت ممنوع شده است و شهرداران مناطق حق صدور هیچ پیش پروانه ای ندارند و این کار تخلف محسوب می شود.وی راجع به فرآیند قانونی صدور پروانه ساختمانی، این طور توضیح می دهد: معرفی مهندسین ناظر و مجری، نحوه پایدار سازی گودبرداری ها، نیلینگ و سازه نگهبان همه از مواردی است که باید پیش از صدور پروانه ساختمانی مورد توجه قرار بگیرد، ولی در بعضی مناطق، شهردار دستور می دهد که به موازات صدور پروانه، کار گودبرداری انجام شود. این کار در حقیقت به خاطر جذب اعتبار و درآمد هست، چراکه سازنده ها اگر بخواهند همه این فرآیند قانونی را جزء به جزء طی کنند، مدت وقت زیادی مورد نیاز هست، درحالی که با سرعت بخشیدن به کار، شهرداری می تواند سریعتر به درآمد برسد، شبیه ملک کشور عزیزمان ایران زمین که فرآیند کار پیش از طی مراحل قانونی و صدور پروانه جلو رفت.

    همین فرآیند قانونی مشمول بر آزمایش و مطالعات مکانیک خاک، تطبیق نقشه با مطالعات انجام شده است و تعیین نقشه های مربوط به پایدار سازی جداره های این بناها هم می شود که خودش زمانبر هست. از طرفی در فرآیند گود برداری و پایدار سازی، مهندسین ناظرو مجری باید حضور مستمر داشته باشند تا کار مطابق با نقشه های مصوب جلو برود. در صورتی که طی سال های گذشته، مدیران مناطق این تناوب را دور می زدند.به گفته سالاری، هم اکنون در مناطق 22 گانه تهران، صدور پیش پروانه و دستور موقت، غیر قانونی است و حتماً باید فرآیند مذکور جهت دریافت پروانه ساختمانی طی شود و تا آن وقت اجازه گودبرداری ندارند.

    وی بـــه مدت زمـــــان فرآینـــــد مقاوم سازی جداره گودها اشاره می کند و می گوید: هم اکنون مقاوم سازی که در جداره گودبرداری ها انجام می شود، از نوع نیلینگ است که طی مدت وقت مشخصی از بین رفته و قابل استفاده نیست. یعنی مدت وقت گودبرداری به آخر رسیده و باید طی این مدت زمان، فرآیند ساخت انجام بگیرد یا اگر توانایی ساخت وجود ندارد باید گود پر شود، ولی متأسفانه این اتفاق نمی افتد و گود به یک چالش جهت شهر تبدیل می شود.

    پایتخت کشور عزیزمان ایران در تله گودهای رها شده است , فقط گود برج میلاد نیست

    مثل طرح فاز 2 برج میلاد که مدت وقت نیلینگ آن تمام شده است و باید هرچه سریعتر کار ساخت انجام شود، چراکه احتمال آسیب رسیدن به سالن های همایش، پارکینگ های طبقاتی و همین طور رانش خاک وجود دارد و این یک هشدار جدی هست. البته شهرداری منطقه 2 هم نامه نگاری های زیادی در این زمینه انجام داد که وقت نیلینگ سررسیده و باید سریعتر تعیین وظیفه شود. خود بنده هم بارها در این زمینه تذکر دادم ولی اینکه احتمال سقوط یا کج شدگی برج میلاد وجود دارد، زیاد یک اظهار نظر شتابزده و غیر علمی است.

    برج میلاد در خطر«کج شدن» و فروریختن

    صدور پیش پروانه یا دستورموقت جهت طرح‌های ساختمانی ممنوع هست، براین اساس هیچ شهرداری منطقه‌ای نمی‌تواند پیش پروانه صادر کند، چراکه صدور پیش پروانه در سال‌های اخی

    با این همه محمد مهدی تندگویان، عضو فعلی شورای شهر، از احتمال ریزش یا کج شدن برج میلاد در پی عدم ایمنی گود مجاور خبر داده هست. او به ایسنا گفته: «گود کنار برج میلاد رها شده است و تقریباً صاحبی ندارد، بارها در این زمینه به شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران تذکر داده ایم، ولی تاکنون شهرداری مجموعه ای را معرفی نکرده که حداقل ساماندهی ادامه طرح را انجام دهد.

    تندگویان با بیان اینکه از سال ۹۲ تاکنون گود برج میلاد رها شده است است و این در حالی است که عمر بافایده نیلینگ چهار سال است و حالا این گود نیازمند استحکام سازی هست، تأکید کرده: هم اکنون با یک گود پرخطری مواجه هستیم که دقیقاً در کنار برج میلاد واقع شده است است و بار برج روی این گود سنگینی می کند. به طوری که با نخستین شکاف در گود، شاهد خواهیم بود که پایه های برج ، مقاومت خود را از دست داده و برج به درون گودال ۴۰ متری سقوط خواهد کرد و در خوشبینانه ترین حالت برج میلاد کج خواهد شد.

    پایتخت کشور عزیزمان ایران در تله گودهای رها شده است , فقط گود برج میلاد نیست

    وی با بیان اینکه شهرداری منطقه 2 بارها به شرکت سرمایه گذاری همکاری شهر که این طرح مشارکتی زیر نظر آنها است راجع به اوضاع برج میلاد تذکر داده هست، گفت: متأسفانه در نامه ای که شهرداری منطقه 2 در تیرماه ۹۶ جهت شرکت سرمایه گذاری همکاری شهر پایتخت کشور عزیزمان ایران نوشته عملیات گودبرداری را بدون رعایت اصول و قواعد فنی و ایمنی دانسته و ضمن توقف هر گونه عملیات ساختمانی اعلام کرده که ممکن است این گود علاوه بر آنکه ایمنی ساختمان های مجاور را در معرض خطر قرار می دهد، معابر مجاور را نیز درگیر کند، ولی متأسفانه هیچ تصویر العملی از سوی شهرداری پایتخت کشور عزیزمان ایران درزمینه این مهم انجام نشده است.

    واژه های کلیدی: ایران | پروانه | قانونی | پروانه | شهرداری | برج میلاد | اخبار اجتماعی


    دانلود


    دانلود فایل ها

    نویسنده : blogzz

  • کتاب زبان اصلی J.R.R
  • دانلود رایگان کتاب از آمازون
  • تکست بوک
  • خرید کتاب انگلیسی
  • خرید کیندل آمازون
  • کتاب زبان اصلی
  • خرید کتاب زبان اصلی دانشگاهی
  • باکس کتاب
  • مانگا زبان اصلی
  • قیمت چاپ کتاب PDF
  • چاپ مانگا
  • رفتن به نوار ابزار